2011-12-19

08. The Alien Costume

ENG: In building the alien costume, I started to redraw the original Alex Ross's sketches in order for it to be realistic in completion within a small budget. I ordered online a couple of really cheap old polish gas mask ('elephant' type) and started cutting the aliens face shape from a cardboard, which I had pleanty of. I also build a prototype of the chest vest (measured right on the actress) also from cardboard, moddeling foam and some carbonned tubes.I used paper-mâché to sculpt the aliens face, but it was the most time consuming task considering the amount of paper layers I had to put on. The rest of the costume - arms, legs, the back hood and tail - all were done by Agnieszka Krzemińska. Finally we painted the whole thing with green spray paint.

PL: Przy budowie kostiumu obcego zacząłem od interpretacji konceptu oryginalnych szkiców Alexa Ross'a, żeby całość była w miarę możliwa do zrealizowania. Następnie zamówiłem za grosze kilka polskich masek przeciwgazowych typu "słoń" i przystąpiłem do wycinania kształtu twarzy z kartonu, którego miałem pod dostatkiem. Również z kartonu, pianki modelarskiej oraz kilku karbowanych rurek, zbudowałem (na wymiar aktorki) prototypową kamizelkę, która miała imitować klatkę piersiowa obcego.Do rzeźbienia rysów twarzy posłużyłem się papier-mâché, co jednak było bardzo czasochłonne ze względu na ilość warstw jaką trzeba było nałożyć. Resztę kostiumu - ramiona, nogi, kaptur, nogi i ogon - wykonała Agnieszka Krzemińska.Na koniec całośc została pomalowana zielona farba w sprayu.
Szkic koncepcyjny


Przymiarki
Ćwiczenia ruchowe
Obklejanie gazetami i klejem do tapet

Testy na greenscreenie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz